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This paper presents evidence that the accumulating cost of Germany’s ambitious plan to transform its system of energy provision – the so-called Energiewende – is butting up against consumers’ willingness-to-pay (WTP) for it. Following a descriptive presentation that traces the German...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011538684
Um die Energiewende zu schaffen, muss Windstrom vom Norden in den Rest des Landes transportiert werden. Die Mehrheit der Deutschen hat zwar prinzipiell nichts gegen den dafür notwendigen Netzausbau. Sobald die Stromtrasse aber vor der eigenen Haustür verlegt werden soll, regt sich vielerorts...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012000544
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011664511
Der Ausbau der erneuerbaren Energien in Deutschland ging mit einer Verdopplung der Haushaltsstrompreise seit dem Jahr …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010479357
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010480349
The allure of an environmentally benign, abundant, and cost-effective energy source has led an increasing number of industrialized countries to back public financing of renewable energies. Germany's experience with renewable energy promotion is often cited as a model to be replicated elsewhere,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003903717
This article revisits an analysis by Frondel, Ritter and Schmidt (2008) of Germany's Renewable Energy Act, which legislates a system of feed-in tariff s to promote the use of renewable energies. As in the original article, we argue that Germany's support scheme subsidizes renewable energy...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009580103
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008936248
Die Solarenergiebranche boomt, besonders in Deutschland. Dies ist vor allem auf die Subventionierung durch das …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009248606
Die Strompreise kennen seit Anfang des neuen Jahrtausends in Deutschland nur eine Richtung: nach oben. Die Hauptursache …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009262013