Showing 1 - 10 of 74
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011286350
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011286362
Using a panel of household travel diary data collected in Germany between 1997 and 2005, this study assesses the effectiveness of fuel efficiency improvements by econometrically estimating the rebound effect, which measures the extent to which higher efficiency causes additional travel.Following...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264704
Focusing on travel survey data from Germany, this paper investigates the determinants of automobile travel, with the specific aim of quantifying the effects of fuel prices and fuel economy. The analysis is predicated on the notion that car mileage is a two-stage decision process, comprising the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264740
[Hintergrund und Ziel der Studie] Rund ein Viertel des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012293228
Rund 29% des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (AGEB …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013335611
Rund 28% des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (AGEB …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013335612
[Hintergrund und Ziel der Studie] Rund ein Viertel des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012621848
Rund 28% des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (AGEB …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014442887
Rund 29% des jährlichen Endenergieverbrauchs in Deutschland entfällt laut der Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (AGEB …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014506398