Showing 1 - 10 of 112
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000682603
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001379034
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000668400
The paper analyses the theoretical and empirical relationship between employment, skill structure and innovation in East and West German manufacturing firms. The econometric part builds on firm data from the Mannheim Innovation Panel 1993, 1994 and 1995. In the German industrial sector,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011440719
50-prozentige Erstattung der Weiterbildungskosten umfasst, sollen Erwerbstätige zu Weiterbildung angeregt werden. Anhand … Informationsintervention die Bekanntheit der Bildungsprämie signifikant erhöht hat, die Teilnahme an Weiterbildung hierdurch jedoch nicht … geringe Nachfrage nach eigenfinanzierter Weiterbildung zurückzuführen ist sowie auf den Umstand, dass finanzielle …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011452716
To increase employee participation in training activities, the German government introduced a large-scale training voucher program in 2008 that reduces training fees by half. Based on a randomized field experiment, this paper analyzes whether providing information about the existence and the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011455040
To increase employee participation in training activities, the German government introduced a large-scale training voucher program in 2008 that reduces training fees by half. Based on a randomized field experiment, this paper analyzes whether providing information about the existence and the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011458893
Für die Bundesrepublik und insbesondere für Baden-Württemberg mit seiner hohen Industriedichte und dem großen Anteil innovativer Unternehmen ist das Verständnis der wirtschaftlichen Zusammenhänge zwischen Beschäftigung, Qualifikation und technischem Fortschritt von zentraler Bedeutung....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011621434
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011585811
This paper analyzes the returns to training that was co-financed by the German voucher program Bildungsprämie. The estimation strategy compares outcomes of participants in voucher training with voucher recipients who intended to participate in training, but did not do so because of a random...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010510646