Showing 1 - 10 of 17
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012213076
Am 20. September hat die Bundesregierung die Einführung eines nationalen CO2 -Preises beschlossen. Sie hat sich dabei für eine Preisregulierung entschieden, die ab dem Jahr 2026 weitgehend durch eine Mengenregulierung ersetzt wird. Der vorliegende Artikel schlägt vor, Preis- und Mengenziel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012112235
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001760284
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009699811
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001617286
We show that for a broad class of technologies the relationship between policy stringency and the rate of technology adoption is inverted U-shaped. This happens when the marginal abatement cost (MAC) curves of conventional and new technologies intersect, which invariably occurs when emissions...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009514382
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002976239
We show that for a broad class of technologies the relationship between policy stringency and the rate of technology adoption is inverted U-shaped. This happens when the marginal abatement cost (MAC) curves of conventional and new technologies intersect, which invariably occurs when emissions...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010869017
We show that for a broad class of technologies the relationship between policy stringency and the rate of technology adoption is inverted U-shaped. This happens when the marginal abatement cost (MAC) curves of conventional and new technologies intersect, which invariably occurs when emissions...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010954832
In diesem Papier wollen wir zum einen kurz die Stärken und Schwächen der EU-Direktive aufzeigen. Zum anderen wollen wir einige offene Fragen diskutieren, die bei der Umsetzung des Emissionshandels auf nationaler Ebene - insbesondere bei der Aufstellung des nationalen Allokationsplans - eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296315