Showing 1 - 10 of 24
Im vorliegenden Beitrag wird untersucht, welche forschenden Volkswirte und Nichtökonomen direkten Einfluss in Öffentlichkeit und auf die Wirtschaftspolitik haben. Zu diesem Zweck machen wurden Zitate wissenschaftlicher Publikationen und Nennungen von Wissenschaftlern in führenden Medien und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010457893
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011298158
Politik und Medien in Deutschland. Die Ergebnisse zeigen einerseits zwar, dass die direkte Wirkung des Rates von Ökonomen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010237303
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001758271
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001712629
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001639198
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001575273
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001793253
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009570908
This note contains an empirical analysis of the decision of German‐speaking business scholars to boycott and opt out of the best known research ranking of business scholars, initiated and published by Germany's largest business daily, Handelsblatt. Our analysis indicates that scientists who...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009661294