Showing 1 - 10 of 22
This paper examines the effects of a substantial change in publicly funded paid parental leave in Germany on child development and socio-economic development gaps. For children born before January 1, 2007, parental leave benefits were means-tested and paid for up to 24 months after childbirth....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011619598
Economic theory predicts market failure in the market for early childhood education and care (ECEC) due to information asymmetries. We empirically investigate information asymmetries between parents and ECEC professionals in Germany, making use of a unique extension of the German Socio-Economic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011746621
Economic theory predicts market failure in the market for early childhood education and care (ECEC) due to information asymmetries. We empirically investigate information asymmetries between parents and ECEC professionals in Germany, making use of a unique extension of the Socio-Economic Panel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011878317
Private tutoring is playing an increasingly significant role in the education of many teenagers and children: In 2013, a total of 18 percent of students at the secondary level (approximately ages 10-17) worked with paid tutors; among students at the primary level (approximately ages 6-10), this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011422830
Bezahlte Nachhilfe ist inzwischen für viele Kinder und Jugendliche ein wichtiges zusätzliches Lernangebot. In der Sekundarstufe I nutzten im Jahr 2013 insgesamt 18 Prozent aller Schülerinnen und Schüler bezahlte Nachhilfeangebote, in der Grundschule waren es sechs Prozent. Im Zeitraum von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011422904
Die Reform des Elterngeldes hat nicht dazu geführt, dass Ungleichheiten in der kindlichen Entwicklung zunehmen. Das zeigt die vorliegende Studie des DIW Berlin, die als eine der ersten anhand der Ergebnisse von Schuleingangsuntersuchungen der Frage nachgeht, welche Effekte die Einführung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011687687
Die Reform des Elterngeldes hat nicht dazu geführt, dass Ungleichheiten in der kindlichen Entwicklung zunehmen. Das zeigt die vorliegende Studie des DIW Berlin, die als eine der ersten anhand der Ergebnisse von Schuleingangsuntersuchungen der Frage nachgeht, welche Effekte die Einführung des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011669547
Bezahlte Nachhilfe ist inzwischen für viele Kinder und Jugendliche ein wichtiges zusätzliches Lernangebot. In der Sekundarstufe I nutzten im Jahr 2013 insgesamt 18 Prozent aller Schülerinnen und Schüler bezahlte Nachhilfeangebote, in der Grundschule waren es sechs Prozent. Im Zeitraum von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011422436
In Germany, around 94 percent of children between the ages of three and six attend a day care center. Regarding the remaining six percent, many experts have speculated that children, primarily those from socio-economically disadvantaged households, do not use day care. Based on data from the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011843070
Following the major expansion of day care provision in Germany in recent years, the quality of these programs has increasingly also been the subject of public debate. When evaluating the quality of German day care centers, experts have frequently concluded that there is considerable room for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011387998