Showing 1 - 7 of 7
U.S.and Germany. The benchmark for assessing the empirical analyses theoretically is the general equilibrium framework … reality of labour market rationing and itsdistributional implications both in the U.S. and Germany. … U.S.and Germany. The benchmark for assessing the empirical analyses theoretically is the general equilibrium framework …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009471731
Deutschland hat eine weit zurückreichende Tradition als Einwanderungsland. Im internationalenVergleich gehört die … Bundesrepublik Deutschland mittlerweile zu den größten Einwanderungsländern.Deutschland betreibt jedoch … Deutschland von der Einwanderungs- und Integrationspolitik des größtenklassischen Einwanderungslandes, der USA, etwas lernen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009476267
Bespiel von Deutschland und USA). Die Auswahl von geeigneten bilanziellen Kennzahlen ist für diese Länder immer noch ein …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009460748
The aim of this contribution is to examine how the French and theGerman positions on agricultural policy have developed since thefoundation of the EEC and what the driving forces were behind. The“general consensus” underlying the EEC treaty, and according towhich the common market would be...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009443720
-cost-margins over the business cycle for food industries in Germany, the USA as well as the Netherlands. Controlling for market … econometric panel data models reveal procyclic fluctuations of profits in highly concentrated industries in Germany. In contrast …, profitability in competitive industries in Germany as well as in all US food industries are found to be more stable over the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009444295
organic milk in Germany is highly price-inelastic. Low absolute price elasticities for organic milk indicate that price …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009445847
Aktuellen Beobachtungen im deutschen Lebensmitteleinzelhandel (LEH) zufolge treten die Handelsunternehmen mit der Einführung von Premiumhandelsmarken bzw. Genusshandels-marken (als sehr jungen Premiumhandelsmarkentyp) in direkte Konkurrenz zu entsprechen-den Herstellermarken und stellen Themen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009442834