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Nachhaltigkeit und ihrer Kommunikation für die Financial Community. Im Mittelpunkt steht die Frage, ob unternehmerische …The author analyses the importance of corporate sustainability and its communication to the financial community. She … has surveyed financial analysts and financial journalists who are intermediaries in the communication between investors …
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relations (IR)for these firms. I examine the role of professional IR in achievingincome objectives andinfluencing managers …
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Moral Hazard and the Agency Costs thereof have long been accepted arguments in venture finance theory and have therefore long been accepted shortcomings in the venture capitalist / entrepreneur relationship. In psychological experiments ? including economic ? it has been shown that human beings...
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Marketing strategy has been justified by a number of criteria, including brand awareness, consumer attitudes, repeat buying and ratings of customer satisfaction; but the existing literature indicates the existence of weak relationships between these variables and sales, and almost no...
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Diese Diplomarbeit beschäftigt sich mit der Weiterentwicklung der Investor Relations durch betriebswirtschaftliche Managementinstrumente. Sie soll aufzeigen, was Investor Relations ist, was Investor Relations-Arbeit leisten kann, was die Ziele und wer die Zielgruppen sind. Des Weiteren wird...
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Die Dissertation untersucht, wie Organisationen ein reputationsorientiertes Themen- und Issues-Management aufbauen, betreiben und weiterentwickeln können. Dazu wird das operative Modell des Issues Managements mit dem strategischen Zielkonstrukt Reputation verbunden.Zu Beginn der Arbeit...
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Aus einer ökonomischen Perspektive wird eine handlungstheoretische Grundlage für Kommunikationsstrategien gelegt. Auf dieser Basis wird ein Kommunikationsverständnis entwickelt, welches die Besonderheiten der Organisationsform "Genossenschaft" berücksichtigt und eine konkrete Analyse der...
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This paper places corporate social responsibility in the context of the resource-based view of the firm, and then uses relationship management to explain the growing involvement of business in corporate social responsibility activities. It argues that the value of the public relations function...
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Die beiden Themenschwerpunkte werden zunächst in Teil A separat voneinander behandelt: · Corporate Identity und Corporate Image in Kapitel I,· E-.Business, einschließlich Internet als spezielles Medium in Kapitel II.Neben einer allgemeinen Grundlegung wollen wir insbesondere verdeutlichen,...
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