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Genetically modified foods have been at the center of debate in European consumer policy in the last two decades. Although the quasi-moratorium has been lifted in May 2004 and the road to the market is in principle reopened, strategies for product introduction are lacking. The aim of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449060
Anhand einer Nettostichprobe von 59 Unternehmen der deutschen Biotechnologieindustrie wurdendie Zusammenhänge von Marktorientierung, Faktoren der Unternehmensumwelt, Relationship-Management-Orientierungen, Innovation und Unternehmensperformance untersucht. Unter Verwendung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449223
Inhalt: Introduction: -Some Introductory Examples -Consumer-relevant Utility Dimensions -Communication Flow between the Relevant Actors -Risk Communication Dimensions -Complete Model -Aims of the Study Method: -Participants -Procedure -Content Analysis Results: -Sample Category 1: Food...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449230
Inhalt: Im diesem Vortrag geht es darum, wie Gentechnik vonExperten kommuniziert wird und darum, obdiese Kommunikation bei den Verbrauchern ankommt. Enthalten sind zwei Studien: Studie 1: Nutzen, Risiko und Risikokommunikation. Die Sicht dereuropäischen Expertenöffentlichkeit -Nutzen- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449231