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When preferences are sensitive to context, firms may try to influence purchase decisions by designing the environment of consumption choices. Confirming anecdotal evidence on retailer marketing tricks, we show that competitive retailers exploit context-sensitivity by designing environments that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015267056
We conducted a multi-wave field experiment to study the interaction of peer effects and self-control among undergraduate students. We use a behavioral measure of self-control based on whether students achieve study related goals they have set for themselves. We find that both self-control and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015241074
We examine the robustness of information cascades in laboratory experiments. Apart from the situation in which each player can obtain a signal for free (as in the experiment by Anderson and Holt (1997), the case of costly signals is studied where players decide whether or not to obtain private...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009440240
Die Dissertation enthält drei Aufsätze, welche sich mit Prinzipal-Agenten Beziehungen in Verbindung mit moralischem Risiko beschäftigen. Dabei ist der Agent für die Ausführung von multiplen Aufgaben (Multitasking) verantwortlich. In dem ersten Aufsatz wird ein Prinzipal-Agenten Modell...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467044
Die Dissertation besteht aus drei Kapiteln. Im ersten Kapitel wird unter der Bezeichnung “Adjustment Utility” eine neue Komponente individuellen Nutzens eingeführt. Mit einem Experiment, daß ich mit Studenten durchgeführt habe, zeige ich erst, daß diese Nutzenkomponente existiert. Dann...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467056