Showing 1 - 10 of 323
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010353183
Die Bachelorarbeit beschäftigt sich mit der Öffentlichkeitsarbeit der Firma Beyond Petroleum. Es soll untersucht werden, mit wel-chen Maßnahmen das Unternehmen vor dem 20. April 2010 ver-suchte, ein positives Firmenimage in der Öffentlichkeit aufzu-bauen und des weiteren, wie die PR-Arbeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434282
Eine Krise lauert beinahe überall, und sie kann fast jeden treffen, sei es nun Unternehmen, Partei oder Verein. In einer zunehmend sensiblen Zeit, in der alles auf die Goldwaage gelegt wird, kann eine Krisensituationen das Ende einer jeden Gruppierung, egal zu welchem Zweck, bedeuten. Deshalb...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434296
- Darstellung derjenigen Kenntnisse, Fertigkeiten und Fähigkeiten über die ein kommunaler Pressereferent verfügen sollte.- Wege, die die praktische Umsetzung des Anforderungsprofils ermöglichen könnten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009460959
Die Dissertation untersucht, wie Organisationen ein reputationsorientiertes Themen- und Issues-Management aufbauen, betreiben und weiterentwickeln können. Dazu wird das operative Modell des Issues Managements mit dem strategischen Zielkonstrukt Reputation verbunden.Zu Beginn der Arbeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480634
An important lesson of behavioralist research is that individuals' perceptions and preferences are highly manipulable. This article presents empirical evidence of market manipulation, a previously unrecognized source of market failure. It surveys extensive qualitative and quantitative marketing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009432022
purchase history of counterfeit goods and Cordell et al. (1996) on investigating the extrinsic cues brand, price and retailer …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434873
Copying, imitation, counterfeiting and knock-offs have been considered to be detrimental to the global economy and to innovation. While Mimicry has been applied to various areas of sciences such as engineering, biomimetics and behavioural sciences or even in areas of Management, it is however...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434874
This paper proposes a research framework on the antecedents of consumers' skepticism toward advertising and its related outcome variables; including inferences of manipulative intent, attitudes toward the advertisement and product judgment. The scope of the study will be limited to the industry...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434875