Showing 1 - 10 of 95
The study finds how IMC influence the consumer decision to buy internet services; which include (internet marketing, public relations, advertising, sales promotion, direct marketing). Questionnaire were used for data collection and 435 questionnaires were distributed among Mobilink service...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011741735
In this thesis we consider how user-generated content that is assembled by different popular Web portals can be exploited for Multilingual Information Retrieval. We define the knowledge that can be derived from such portals as Social Semantics. We present to approaches, Cross-lingual Explicit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434662
The objective of this thesis is to investigate the potential contribution of transnational corporations (TNC) to the upgrading of systems of innovation in late-industrialising countries. This study looks specifically at TNC-affiliierter in Thailand’s manufacturing sector and compares them with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009429012
Die Bachelorarbeit beschäftigt sich mit der Öffentlichkeitsarbeit der Firma Beyond Petroleum. Es soll untersucht werden, mit wel-chen Maßnahmen das Unternehmen vor dem 20. April 2010 ver-suchte, ein positives Firmenimage in der Öffentlichkeit aufzu-bauen und des weiteren, wie die PR-Arbeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434282
Eine Krise lauert beinahe überall, und sie kann fast jeden treffen, sei es nun Unternehmen, Partei oder Verein. In einer zunehmend sensiblen Zeit, in der alles auf die Goldwaage gelegt wird, kann eine Krisensituationen das Ende einer jeden Gruppierung, egal zu welchem Zweck, bedeuten. Deshalb...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434296
- Darstellung derjenigen Kenntnisse, Fertigkeiten und Fähigkeiten über die ein kommunaler Pressereferent verfügen sollte.- Wege, die die praktische Umsetzung des Anforderungsprofils ermöglichen könnten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009460959
Die Dissertation untersucht, wie Organisationen ein reputationsorientiertes Themen- und Issues-Management aufbauen, betreiben und weiterentwickeln können. Dazu wird das operative Modell des Issues Managements mit dem strategischen Zielkonstrukt Reputation verbunden.Zu Beginn der Arbeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009480634
An important lesson of behavioralist research is that individuals' perceptions and preferences are highly manipulable. This article presents empirical evidence of market manipulation, a previously unrecognized source of market failure. It surveys extensive qualitative and quantitative marketing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009432022
This paper extends two related studies in counterfeiting by Tom et al. (1998) on consumer attitudes toward, and purchase history of counterfeit goods and Cordell et al. (1996) on investigating the extrinsic cues brand, price and retailer influencing consumption of counterfeits. The three main...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434873