Showing 1 - 10 of 14
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002083955
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003928943
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003475155
Die Kommunikationswissenschaft befasst sich mit Produktion und Wirken von Medien. Also lautet die Frage: Was geschieht, wenn seit einigen Jahren - ganz gleich ob Symptom oder Kausalität - das Erstarken populistischer, demagogischer und rassistischer Politiken parallel zum Bedeutungsgewinn der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011621829
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009656597
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003419346
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003404987
Social capital is considered an important aspect of online social networks and the idea that it can be converted into other forms of capital, is central to the capital concept. Examples of such a conversion are finding a job or obtaining information faster than others. However, the conversion...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014151240
German Abstract: Welchen sozialen Nutzen bieten soziale Onlinenetzwerke? Und wem? Eine Befragung unter 41.000 Nutzern von schülerVZ, studiVZ und meinVZ zeigt, dass die größte Nutzergruppe solcher Onlinenetzwerke – Schüler und Studenten – online kaum neue Kontakte knüpft. Vorwiegend...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014151261
The integration of formerly isolated theoretical concepts is probably one of the most challenging tasks in the development of media effects theory. While agenda setting has already been linked to priming and framing via the concept of second level agenda-setting, this article takes a closer look...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013151936