Showing 1 - 10 of 19
Greenhouse gas emission reductions are at the centre of national and international efforts to mitigate climate change. In road transportation, many politically incentivised measures focus on increasing the energy efficiency of established technologies, or promoting electric or hybrid vehicles....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009743226
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014577379
Artikel 6 des Pariser Abkommens legt drei Ansätze fest, nach denen die Vertragsparteien bei der Erreichung ihrer national festgelegten Beiträge (NDCs) zusammenarbeiten. Einer dieser Ansätze ist ein neuer Mechanismus gemäß Artikel 6.4, der zur Minderung der Treibhausgasemissionen und zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012617703
What is necessary to reach net zero emissions in the transport sector on a global level? To keep limiting global warming to 1.5° C within reach, the world has to decarbonise by mid-century, with every sector contributing as much as possible as soon as possible. This paper identifies what has to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013418829
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009632970
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013554778
Especially in the short-term, prices in natural gas markets are not exclusively determined by overall supply and demand, but also by the availability of the transport infrastructure. If transportation capacity is scarce, prices may form in (local) residual markets and can differ regionally. If...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003924320
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003681640
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003441120
Der An-und Verkauf von Erdgas an Großhandelsmärkten wird in einem zunehmend liberalisierten Gasmarkt auch in Kontinentaleuropa weiter an Bedeutung gewinnen. Die Preise an diesen Märkten bilden sich aus Angebot und Nachfrage; wie in jeder netzgebundenen Industrie kommt der Infrastruktur und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003850498