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Der Artikel faßt die Ergebnisse einer Erhebung über das Innovationsverhalten im Bereich von Produkten und Prozessen in 1305 Betrieben der Investitionsgüterindustrie zusammen, die vom Fraunhofer-Institut für Systemtechnik und Innovationsforschung (ISI), Karlsruhe, durchgeführt wurde....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299712
Die Ergebnisse zur Umfrage 'Innovationen in der Produktion 1997' des Fraunhofer-Inst. f. Systemtechnik u. Innovationsforschung, Karlsruhe, werden dargestellt. Grundlage ist eine Erhebung bei 1329 Investitionsgüterbetrieben. Folgende Problemkomplexe werden näher untersucht: der Stellenwert der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299730
When a durable good of uncertain quality is introduced to the market, some consumers strategically delay their buying to the next period with the hope of learning the unknown quality. We analyze the monopolist's pricing and waiting strategies when consumers have strategic delay incentives. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010332494
A firm that lacks the specialized complementary assets necessary to commercialize an innovation faces a trade-off between contracting with an incumbent to access those assets and integrating downstream into commercialization. According to the framework developed in the prior literature, under a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352067
This paper explores offshoring of firms’ research and development functions. Our analysis employs a previously untapped and unique Eurostat International Sourcing Survey. The results are easy to summarize. First, the magnitude of R&D offshoring is small. Second, a large majority of R&D is...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012037672
Der in diesem Working Paper vorgestellte Ansatz eines modernen Beschaffungsprozesses ist darauf ausgerichtet, die Wertgenerierung im Unternehmen zu steigern. Dem Beschaffungsmanagement kommt ein sehr hoher Stellenwert zu, dabei muss der Beschaffungsprozess professionell organisiert und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058577
Der Innovationsgrad eines Neuproduktes ist ein Indikator für die Wettbewerbsfähigkeit und Marktakzeptanz. Basis dafür ist die Kenntnis der kaufrelevanten und wettbewerbsentscheidenden Produktmerkmale. In diesem Working Paper wird mit dem Rangfolgemodell ein Instrument vorgestellt, mit dem das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058578
The Internet has enabled new forms of large-scale collaboration. Voluntary contributions by large numbers of users and co-producers lead to new forms of production and innovation, as seen in Wikipedia, open source software development, in social networks or on user-generated content platforms as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011902048
The paper studies the relevance of product heterogeneity for innovation dynamics using an agent-based model. The vantage point is a short a review on the empirical relevance of capability accumulation for innovation processes and an assessment of how these processes are modelled theoretically in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012212599
Dieser Bericht gibt einen statistisch repräsentativen Überblick zum aktuellen Stand des Einsatzes von Künstlicher Intelligenz (KI) in den Unternehmen in Deutschland im Jahr 2019. Datengrundlage ist eine Sonderauswertung der Deutschen Innovationserhebung des Jahres 2019 sowie einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012290572