Showing 1 - 10 of 190
This study proposes an efficient service delivery system using a blueprinting approach to service innovation in private educational institutions. This case study presents a flow chart based on administration blueprinting of a private preparatory school for college entrance examination, located...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011808321
, die Beziehungen zwischen Mitarbeiterzufriedenheit (MiZu) und Kundenzufriedenheit (KuZu) statistisch für insgesamt 52 …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292520
werden, ob sich die mit der Einführung des Ombudsmannverfahrens verbundenen Hoffnungen auf eine größere Kundenzufriedenheit …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305689
Not only the horse as a living creature, but also equestrian sport, has a positive influence on the general upbringing and development of young people. Although equestrian sport still exerts a strong fascination, it is becoming more difficult to inspire young people to take part in this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307734
This study aims to investigate, through the development and operationalized constructs of service quality, service charge, perceived value, and customer satisfaction; customer satisfaction and its determinants of the banking industry in Bangladesh. An exploratory factor analysis and structural...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011938313
Um von dem Wachstum des Logistikdienstleistungsmarktes zu profitieren, sich vom harten Preiswettkampf zu lösen und Kunden nachhaltig an sich zu binden, müssen insbesondere die Anbieter komplexer, kundenindividueller Kontraktlogistikleistungen ihre Fähigkeit steigern, neue Servicekonzepte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014433969
Die vorliegende Untersuchung zielt darauf ab, die Sensibilität der betrieblichen Interessenvertretung für die Bedeutung von Dienstleistungsinnovationen zu erhöhen und ein Qualifizierungskonzept für Betriebs- und Personalräte zur Mitgestaltung von Dienstleistungsinnovationen zu entwickeln....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012052706
Unerfüllte Kundenbedürfnisse sind die Quelle der Geschäftsmodellinnovation. Sie spiegelt die neue Entwicklung zur service-dominierten Logik wider. Im Fokus steht ein produktbegleitender Dienstleistungsprozess, der die Kunden entlang der Wertschöpfungskette integriert und in jeder Phase...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013270960
Based on service dominant logic (SDL) and resource-based view (RBV), this study investigates the impact of service innovation-underlying dimensions, namely, technological innovation, organizational innovation and human capital innovation on market performance and employee productivity in the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013345806
This study intends to examine whether hotels' human capital innovation initiatives are an important predictor of service innovation performance. For meeting the objectives of the study, the data was collected using a questionnaire from 245 staff members working in an A category hotel's in Jammu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013345808