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Während sich Unternehmen die Möglichkeiten der vernetzten Informations- und Kommunikationstechnologie für die gemeinsame Entwicklung neuer Produkte zunutze machen, stellen sich gleichzeitig Fragen nach dem Schutz von vertraulichen Informationen und Wissen. Um ihre ungewollte Verbreitung zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014502023
Der Artikel faßt die Ergebnisse einer Erhebung über das Innovationsverhalten im Bereich von Produkten und Prozessen in 1305 Betrieben der Investitionsgüterindustrie zusammen, die vom Fraunhofer-Institut für Systemtechnik und Innovationsforschung (ISI), Karlsruhe, durchgeführt wurde....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010299712
Der Innovationsgrad eines Neuproduktes ist ein Indikator für die Wettbewerbsfähigkeit und Marktakzeptanz. Basis dafür ist die Kenntnis der kaufrelevanten und wettbewerbsentscheidenden Produktmerkmale. In diesem Working Paper wird mit dem Rangfolgemodell ein Instrument vorgestellt, mit dem das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012058578
The innovation activities of foreign subsidiaries have been identified as an important source of competitive advantage … foreignness). We derive potential stumbling blocks in the innovation process theoretically and argue that these materialize as … innovation activities in Germany from various sectors. We find that foreign-controlled firms are not challenged by liability of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297537
known about how the direction of search strategies influences innovation performance. In this paper, we argue that firms … that being open for innovation generally pays off. However, both moderating factors have a crucial role to play: On the one … novel knowledge and to enhance innovation performance. We develop targeted management recommendations based on these results. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298788
Our study shows empirically that the choice of resource allocation strategy affects innovation performance. A policy of … allocating resources to a broader range of innovation projects increases sales of new products, especially if these are truly … stronger for firms that allocate resources more selectively at later stages of the innovation process. Based on these results …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307838
In diesem Artikel wird eine Methode zur Gewinnung von Nutzerfeedback beschrieben, die eine Virtual-Reality-Applikation (VR) als Informationsträger für die Vermittlung der Befragungsinhalte einsetzt. Die Methode wurde im Rahmen des Forschungsprojekts „2049: Zeitreise Mobilität“ des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014503649
The idea of an industrial policy that promotes large businesses - heavyweights - as the best way to compete in a globalized world has become, again, en vogue among European politicians. The only apparent controversy about the idea revolves around whether it is better to promote national...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010264240
This paper deals with the topic of related R&D and innovation strategies of large firms. We ask what determines the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266682
The objective of this study is to assess the contribution of small and medium-sized enterprises (SMEs) to innovation in … Germany. The paper reviews the empirical literature on SMEs' innovation activities and conceptualises indicators to identify … the key dimensions of innovation processes and outputs. The analysis of statistical data and surveys from various sources …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308143