Showing 1 - 10 of 209
Research on educational inequalities has increasingly focused on interventions to increase enrollment in higher education for students of low social origin. However, students of low social origin may not be homogeneous in their need for advice, as natives of low social origin decide less...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015193288
Participation in university is highly unequal across socio-economic lines globally (UNESCO, 2017). This has led many governments and admission officers to introduce preferential college admissions for disadvantaged students. This report studies the impacts that preferential admissions can have...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013479043
In Fall 2014, Wellesley College began mandating pass/fail grading for courses taken by first-year, first-semester students, although instructors continued to record letter grades. We identify the causal effect of the policy on course choice and performance, using a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014301988
Damit Transformationsprozesse nachhaltig, sozial gerecht und im Sinne demokratischer Entwicklung gestaltet werden können, sind Interessenvertretungen als Mitbestimmungsakteure gefordert. Die komplexen Gestaltungsaufgaben erhöhen die Kompetenzanforderungen an Betriebs- und Personalräte....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014426897
We estimate the transmission of higher education across generations using the arrival of the Pinochet dictatorship to Chile in 1973 as natural experiment. Pinochet promoted a large contraction in the number of seats available for new students across all universities. Using census data, we find...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014480438
We provide new evidence on the causal effect of higher education on mortality. Our empirical strategy exploits the reduction in college openings introduced by the Pinochet regime after the 1973 coup in Chile, which led to a sharp downward kink in college enrollment among those cohorts reaching...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014480591
Many observers argue that diversity in Economics and STEM fields is critical, not simply because of egalitarian goals, but because who is in a field may shape what is studied by it. If increasing the rate of majoring in mathematically-intensive fields among women is a worthy goal, then...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014480616
Die jeweils aktuellsten Klausuren der verschiedenen Vorlesungen am Institut für Organisationsökonomik der letzten fünf Jahre werden wiedergegeben, um sich z. B. besser auf die nächsten Klausuren mit entsprechendem Aufbau vorbereiten zu können.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014483912
Mit der Pandemiesituation ist es auch für Hochschulen notwendig geworden, flexiblere Lehrformen als die vorherrschende Präsenzlehre anzubieten. Der Umstellungsaufwand hin zu einer reinen digitalen Onlinelehre ist aber erheblich. Auch Studierende sind von diesen gravierenden Umständen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501655
Im Herbst 1992 wurde im WZB ein Expertenworkshop zum Thema Public Health und Pflege - zwei neue gesundheitswissenschaftliche Disziplinen durchgeführt (vgl. Doris Schaeffer, Martin Moers, Rolf Rosenbrock (Hg.): Public Health und Pflege - Zwei neue gesundheitswissenschaftliche Disziplinen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308454