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Die Entwicklung innovativer Produkte wird für Unternehmen in einem zunehmenden Wettbewerb immer wichtiger. Insbesondere Innovationen mit einem hohen Neuigkeitsgrad, so genannte Breakthroughs bieten einem Unternehmen die Möglichkeit, sich von seinen Wettbewerbern nachhaltig abzusetzen. Zu...
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Kundenorientierung ist entscheidend für den Innovationserfolg!; Obwohl dem Wissenschaftler und Praktiker in der Marktforschung grundsätzlich zustimmen dürften, ist mit der konsequenten Ausrichtung auf die Kundenbedürfnisse gleichzeitig der Nachteil einer konservativen Innovationspolitik...
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In this paper we explore how knowledge brokers - specialised design and engineering companies offering services to clients in diverse industries - use analogies for product development. Our research is based on interviews with project leaders of 13 knowledge brokering companies. The interviews...
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Close orientation with the market is essential for innovation success! Although both academics and market research practitioners would generally agree with this statement, alignment with the needs of the customer often results in conservative innovation strategies. Due to their focus on what is...
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In der einschlägigen Literatur wird in der Regel das Bild stark formalisierter und methodengestützter Innovationsprozesse aufgezeichnet, das primär für große Unternehmen zutreffend erscheint. Inwieweit sich diese Vorstellung auch auf Organisationen geringerer Größe übertragen lässt,...
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Manufacturers usually benefit by dividing their innovation processes into distinct phases in order to ensure that the development activities are performed efficiently in an appropriate sequence. Users usually do not apply such structured processes. They follow a more intuition-driven approach....
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We report on a survey of the innovation activities and characteristics of 153 users of outdoor-related consumer products. We find a high level of innovation by these consumers. Thirty-seven percent report that they have developed ideas for new or improved products, and more than 9% report...
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Spitzenführungskräfte beeinflussen die Geschicke von Unternehmungen. Das Ausscheiden einer Spitzenführungskraft ist daher ein wesentliches Ereignis. Anhand einer detaillierten Dokumentenanalyse werden 57 Wechsel im Vorstandsvorsitz deutscher Aktiengesellschaften untersucht. In ca. der Hälfte...
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User innovation contributes significantly to societal advancement, particularly in developing novel products and services, offering substantial financial potential, and fostering the common good. This is particularly evident in medical science, where it addresses diverse needs and is often...
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Companies are starting to recognize the need to build a virtual community. They want to achieve a brought range of goals but face different, more demanding requirements when building a virtual community than do other providers. To give companies a guideline on how to establish their own virtual...
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