Showing 1 - 10 of 64
Der Wirtschaftsverkehr wird häufig als potenzieller Erstmarkt für Elektrofahrzeuge diskutiert. Der Anteil gewerblich zugelassener Fahrzeuge ist in Deutschland zwar bestandsmäßig gering (10%), bei den Neuzulassungen beträgt er jedoch rund 60 %. Zudem verhelfen hohe Fahrleistungen zu einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310324
The future market diffusion of electric vehicles (EVs) is of great importance for transport related green house gas emissions and energy demand. But most studies on the market diffusion of EVs focus on average driving patters and neglect the great variations in daily driving of individuals...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352056
Electric vehicles (EVs) have the potential to reduce green house gas emissions from the transport sector. However, the limited electric range of EVs could impede their market introduction. Still some potential users are willing to pay more for EVs. The combined effect of these and other...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010392296
Commercial passenger cars are often discussed as an early market segment for plug-in electric vehicles (EVs). Compared to private vehicles, the commercial vehicle segment is characterized by higher vehicle kilometers travelled and a higher share of vehicle sales in Germany. Studies which...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010435296
Vor dem Hintergrund eines diskutierten Verbots von Pkw mit Verbrennungsmotoren in Deutschland sowie des bereits angekündigten Verbots von konventionellen Pkw mit Verbrennungsmotoren in Frankreich und England analysiert das vorliegende Arbeitspapier die möglichen Arbeitsplatzeffekte und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011699649
Die Verbreitung von Elektrofahrzeugen spielt eine wichtige Rolle zur Erreichung der Klimaziele im Verkehrssektor und kann auch zu einer größeren Unabhängigkeit der Energieversorgung beitragen. Die Erforschung ihrer Verbreitung ist daher weiterhin von großer Relevanz. Im Rahmen einer Studie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013175969
With about 22%, the transport sector is one of the largest global emitters of the greenhouse gas CO2. Long-distance road freight transport accounts for a large and rising share within this sector. For this reason, in February 2019, the European Union agreed to introduce CO2 emission standards...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012652009
Wie entwickeln sich die Elektromobilität und Batterien für E-Autos weiter? Wie fällt die Umweltbilanz von E-Pkw aus? Was hat sich bei Reichweiten getan, was passiert mit Altbatterien und wie hoch ist die Brandgefahr? Diese und viele weitere Fragen entlang der gesamten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015406917
Following the Paris Agreement, virtually all countries worldwide have committed themselves to undertaking efforts to limit global warming to 1.5êC. Within the European Union (EU), the recent "Fit for 55" policy package proposes ambitious greenhouse gas (GHG) mitigation policies for all sectors...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014000473
Elektromobilität bietet große Potenziale zur Reduktion der verkehrsbedingten Treibhausgasemissionen und Erhöhung der Versorgungssicherheit, bedeutet aber auch Veränderungen in der Automobilbranche. In der Vielzahl der Entwicklungen und Ereignisse gehen häufig der Blick auf die wesentlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010307738