Showing 1 - 10 of 214
Effekts der Mitarbeit auf den Lernerfolg im Mittelpunkt. In der konfirmatorischen Analyse des aufgestellten Modells wird der …Ein Anreizsystem zur kontinuierlichen Mitarbeit wird als Mittel zur Verbesserung der universitären Lehre vorgestellt … positive Effekt der Lehrverbesserung sichtbar. Das beschriebene Anreizsystem wird, trotz Anfälligkeit, zur Fortsetzung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010327535
In Pleier und Mangold (2013) wurde ein Pilotprojekt zur Verbesserung des Lernverhaltens untersucht, welches im Wintersemester 2012/2013 durchgeführt wurde. Studierende sollten dabei semesterbegleitend an Online-Tests teilnehmen, um sich frühzeitig auf die abschließende Klausur vorzubereiten....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010427259
Die digitale Transformation mit ihrer Komplexität und Vielfältigkeit stellt Lehrende vor große Herausforderungen, geeignete Lehr‑/Lernkonzepte zu entwickeln. Zusätzlich ergeben sich durch Blended-Learning-Studienmodelle weitere Herausforderungen in Bezug auf die didaktische und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501327
allem in Hinblick auf den erreichten Lernerfolg. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014501353
Im Rahmen der Vorlesung "Volkswirtschaftslehre und -politik" hat die Fakultät Betriebswirtschaft der OTH Amberg-Weiden ein Projekt gestartet, um die Wirkungen einer neuen Lernplattform auf das Studienergebnis zu untersuchen. In Verbindung mit der Implementierung der Lernplattform erfolgte auch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140527
Kenya is predominantly a nature-based tourism destination with wildlife (concentrated in the southern part of the country) and beaches (along the Indian Ocean) accounting for over 85% of the international tourists visiting the country. Other attractions are based on the physical landscape of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011324904
This paper focuses on a presentation of the conceptualization of a structural model that was developed to examine the impact of technology-enhanced learning and organizational learning on the business performance of some Slovenian companies with more than 50 employees. In accordance with the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010322874
Research on educational inequalities has increasingly focused on interventions to increase enrollment in higher education for students of low social origin. However, students of low social origin may not be homogeneous in their need for advice, as natives of low social origin decide less...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015193288
Participation in university is highly unequal across socio-economic lines globally (UNESCO, 2017). This has led many governments and admission officers to introduce preferential college admissions for disadvantaged students. This report studies the impacts that preferential admissions can have...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013479043
In Fall 2014, Wellesley College began mandating pass/fail grading for courses taken by first-year, first-semester students, although instructors continued to record letter grades. We identify the causal effect of the policy on course choice and performance, using a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014301988