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behindern, untersucht dieses zweiteilige quantitative Online-Experiment Schlussfolgerungen von Verbraucherinnen und Verbrauchern …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013371378
[Introduction:] The route to customers is becoming increasingly digital, for any business. There is hardly any business that is not focussing on reaching customers online. The Covid-19 pandemic has further accelerated this trend. In many markets, digital platforms have become essential tools for...
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Unternehmenskommunikation. Untersuchungen im Bereich der Kommunikationspolitik und deren Auswirkungen auf das Konsumentenverhalten fokussieren …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014000470
Das Behavioral Targeting, also die zielgerichtete Auslieferung von Online-Werbung basierend auf dem Nutzerverhalten, hat in den vergangenen Jahren zunehmend an Bedeutung gewonnen. Von Werbevermarktern wird dabei auf Effizienzsteigerungen - insbesondere durch die Reduzierung von Streuverlusten -...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010308856
Dieses Paper widmet sich der Übertragbarkeit des Spillover-Effektes auf die Suchmaschinen-Werbung, insbesondere wird eine Wirkungsübertragung von der generischen Suche auf die Suche mit Marken-Keywords analyisiert und interpretiert. Diese Wirkungsübertragung findet annahmegemäß dadurch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310742
Die Video-Plattform Youtube ist eine der meistbesuchten Webseiten weltweit. Youtube-Stars erreichen mit ihren Videos große Zuschauergruppen und können als Multiplikatoren für Werbebotschaften dienen. Sie sind oftmals Meinungsführer, denen hohes Vertrauen entgegengebracht wird, weshalb sie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011710227
Purpose - Over the last decades a plethora of advertising elements has been employed at the point of sale (POS) in supermarkets with the intention to increase demand among male and female consumers - with varying success. Companies still strive to understand the "black box" of consumer brains....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015327152
confirmed in a real effort experiment. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010268881
Talent allocation models assume that entrepreneurial talent is selfish and thus allocates into unproductive or even destructive activities if these offer the highest private returns. This paper experimentally analyzes other-regarding preferences of entrepreneurial talent. We find that making a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010270611
We study public goods game where the contribution efforts are observable. When the players are observed, they contribute more and free-riding diminishes significantly. On the other hand, presence of an audience does not affect the performance of players if there is no strategic aspect of the...
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