Showing 1 - 10 of 1,738
. Anschließend wird eine umfassende Wettbewerbsstrategie auf der Grundlage des Frameworks erstellt, einschließlich der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014433927
This research builds on the complementary corporate social responsibility (CSR) literatures in strategy and marketing to provide insight into the efficacy of CSR as a challenger's competitive weapon against a market leader. Through an investigation of a real world CSR initiative, we show that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352089
its equilibrium strategy in a repeated but finite game, in order to build an environmental reputation if we suppose that … reputation. Due to the peculiarity of environmental information (green products are credence goods), we claim that an explicit … the reputation effect. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011608537
Corporate Social Responsibility (CSR) is like a chameleon, that changes its colour according to the context it is in. In the developed economy, it takes the form of sustainability and/ or philanthropy, whereas, in emerging economies, it speaks the language of religious, political and/or mandated...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014545935
We consider conflicts between an incumbent, e.g. government or dominant firm, and potential challengers, e.g. guerilla movement or entrants. It is not uncommon for challengers to win such conflicts despite their lack of resources. They can do this by exploiting a second mover advantage: choosing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010290657
Art und Umfang der Finanzberichterstattung von Unternehmen über ihre kooperativen Aktivitäten sind umstritten - anekdotische Evidenz und rechnungslegungstheoretische Betrachtungen attestieren mitunter eine zu geringe Transparenz. Um diese Kritik einer empirischen Untersuchung zuführen zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011871473
Good corporate reputation is seen as one of the most valuable assets. It is believed to cause a multitude of favorable … corporate reputation and financial performance. However, the most of them raised the question of causation due to their … methodology. In order to isolate the impact of corporate reputation on financial performance, some authors had conducted event …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010281513
Is the reputation of a firm tradeable when the previous owner has to retire even though ownership change is observable … good type. Hence reputation is tradeable, although ownership change is observable. In our model, reputation is an …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010261210
Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich mit der Dimensionsstruktur sowie der Verwertbarkeit des Fortune-Reputationsrankings in der wissenschaftlichen Forschung und liefert Erkenntnisse über seine Aussagefähigkeit. Nach Erörterung der theoretischen Grundlagen von Unternehmensreputation als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263748
Forschungsarbeiten. Trotz unzureichender Datensätze besteht weitgehend Konsens darüber, dass eine gute Reputation ein nachhaltiger … Unternehmens- und CEO-Reputation vorgestellt. Alle drei sind die größten ihrer Art im deutschsprachigen Raum, die Erhebung der CEO-Reputation … ist methodisch und vom Umfang her sogar weltweit einzigartig. Die Ergebnisse belegen eine große Spannweite der Reputation …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304522