Showing 1 - 7 of 7
The decarbonization of India’s economy will have different effects across income groups. As India is in the middle of the transformation process from an agriculture-based economy towards an industry- and service-based economy, called economic structural change, the extent of income...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015052307
Viele Betriebe nutzen heute elektronische Netze für das betriebliche Lernen. Die Entwicklung geht dahin, Lernen mit Wissensmanagement und betrieblicher Organisationsentwicklung zu verzahnen. Die verschiedenen Formen des E-Learning zielen auf betriebliche Leistungssteigerung, bieten aber...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011315051
Der Bericht enthält Ergebnisse eines Modellversuchs, der die Umwandlung des betrieblichen Bildungszentrums der Krupp-Stahl AG in Rheinhausen in ein regionales Bildungszentrum von 1990- 92 verfolgte. Im Mittelpunkt des Berichtes stand die Frage, unter welchen Bedingungen die Ausgründung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012594728
E-Learning, Web 2.0 Mikrolernen und Wissensmanagement verändern die betriebliche Weiterbildung grundlegend und bestimmen zunehmend die betrieblichen Lernwelten. Sie beginnen die traditionelle Weiterbildung mit Seminaren und Workshops zu ergänzen oder gar abzulösen.Für Betriebsräte sind...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011892773
Globalization is accompanied by increasing current account imbalances. They can undermine the positive impacts of increasing international cooperation and trade on economic growth and income convergence. At the same time, climate change challenges the global community and requests for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014497514
We introduce endogenous directed technical change into numerical integrated climate and development policy assessment. We distinguish expenditures on innovation (R&D) and imitation (international technology spillovers) and consider the role of capital investment in creating and implementing new...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310682
An integrated assessment (IA) model combines knowledge from very different disciplines in view of a practical problem. Most models developed so far are rather monolithic in the sense that it is difficult to combine components from different models for purposes of new assessments. We propose to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011335722