Showing 1 - 10 of 403
A general concern with the representativeness of online surveys is that they exclude the “offline” population that does not use the internet. We run a large-scale opinion survey with (1) onliners in web mode, (2) offliners in face-to-face mode, and (3) onliners in face-to-face mode. We find...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011931972
A general concern with the representativeness of online surveys is that they exclude the "offline" population that does not use the internet. We run a large-scale opinion survey with (1) onliners in web mode, (2) offliners in face-to-face mode, and (3) onliners in face-to-face mode. We find...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011931764
A general concern with the representativeness of online surveys is that they exclude the \"offline\" population that does not use the internet. We run a large-scale opinion survey with (1) onliners in web mode, (2) offliners in face-to-face mode, and (3) onliners in face-to-face mode. We find...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011932982
Die #MeToo-Debatte hat Geschlechterthemen verstärkt in die öffentliche Aufmerksamkeit gebracht. Die Grundlagen für die Einstellungen zu Geschlechterthemen und Gleichstellung werden im Kindes- und Jugendalter gelegt. Damit sind Geschlechterdifferenzen auch im Bildungssystem zentrale Themen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012017975
Bisher hat das ifo Bildungsbarometer alljährlich die erwachsene Wahlbevölkerung befragt, welche Meinung sie zu bildungspolitischen Themen hat. In diesem Jahr wurden zusätzlich auch Jugendliche als die aktuellen Nutzer des schulischen Bildungssystems zu ausgewählten Themen befragt. Bei dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012017976
A large literature studies subjective beliefs about economic facts using unincentivized survey questions. We devise randomized experiments in a representative online survey to investigate whether incentivizing belief accuracy affects stated beliefs about average earnings by professional degree...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018247
The standard assumption of exogenous policy preferences implies that parties set their positions according to their voters’ preferences. We investigate the reverse effect: Are the electorates’ policy preferences responsive to party positions? In a representative German survey, we inform...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018270
Die Digitalisierung verändert und prägt unsere Arbeits- und Lebenswelt zunehmend. Löst dieser Trend bei den Deutschen eher Zuversicht oder Ängste aus? Wie sollte das Bildungssystem ihrer Meinung nach auf die digitalen Veränderungen vorbereiten? Und welche anderen Trends sind in den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011795641
Da gute Bildung die Chance auf wirtschaftlichen Erfolg und gesellschaftliche Teilhabe eröffnet, ist Chancengleichheit im Bildungssystem ein zentraler Ansatzpunkt, um soziale Ungleichheiten zu verringern. Das ifo Bildungsbarometer 2019, unsere jährliche repräsentative Meinungsumfrage von über...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012140729
Im ersten Teil berichten wir Ergebnisse einer Umfrage von über 1 000 Eltern von Schulkindern zu den Corona-bedingten Schulschließungen. Die Zeit, die Schulkinder mit schulischen Aktivitäten verbracht haben, hat sich während Corona von 7,4 auf 3,6 Stunden täglich halbiert. 38% der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012297155