Showing 1 - 8 of 8
Revenue generated from tourism taxes constitutes an important financial resource for local governments and tourism authorities to both ensure tourism sustainability and enhance the quality of tourist experiences. In order for tourism policy makers to create an efficient and fair tax system in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012009775
Wie verändert sich das Konsumentenverhalten in der Covid-19-Pandemie? Dieser Beitrag analysiert Veränderungen im Schweizer Konsumentenverhalten und identifiziert vier typische Verhaltensänderungen. Basierend auf der Konsumentenperspektive werden Best-Practice-Beispiele für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337630
Only one in three Swiss brands strategically uses insights from consumer psychology research when developing new marketing communication. However, if done in a structured and strategic way, applying these insights can boost a brand's marketing performance. We present the successful application...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014337680
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014420651
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014420684
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014420694
Konsumentinnen und Konsumenten haben unterschiedliche Auffassungen von Nachhaltigkeit. Dieser Beitrag zeigt, dass sich die Schweizer Bevölkerung diesbezüglich in sechs Gruppen teilen lässt. Dies stellt Unternehmen vor die kommunikative Herausforderung, zielgerichtet auf das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014479648
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014479666