Showing 1 - 10 of 22
identification, assimilation, and exploitation of external knowledge. The population of companies belonging to a Spanish textile … district is studied. Findings suggest that information and knowledge that a company receives from external sources provide the … innovation capacity for the company. [image omitted] Exposito-Langa M., Molina-Morales F. X. et Capo-Vicedo J. La mise au point …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009225065
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011148835
Innovation entsteht kein Produkt. Wie sich Unternehmer beim Hervorbringen von Innovationen verhalten, ist aber weitgehend … unbekannt – und damit auch, welches Verhalten sich positiv und welches sich negativ auf eine Innovation auswirkt. Ueber dieses …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011206940
new product development process, which is in line with the nature of the innovation process. But the emphasis on internal …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008691699
framework in which product intelligence leads to consumer satisfaction through the innovation attributes of relative advantage …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010731281
Consequences of network externalities, such as product growth and innovation diffusion, are widely studied in marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011072347
Mit einem Umsatz von etwa 20 Mrd. für das Geschäftsjahr 2000/2001 und mehr als 80.000 Mitarbeitern in 56 Ländern der Erde ist die Bertelsmann AG heute das internationalste Medienunternehmen der Welt. Vor allem in den vergangenen 15 Jahren ist das Unternehmen überproportional expandiert....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009646546
that telework has a positive effect on NPD performance through enabling knowledge sharing, cross-functional cooperation and … negative effects of telework on the quality of the shared knowledge, which are larger when the knowledge is sticky. Flexible …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010786655
This research investigates three major hypotheses important to new product market success in the heavy construction equipment industry which are as follows: the greater the degree of organisational integration during the development of new products, the greater will be the market success of new...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004977726
und technologischer Innovation basierenden regionalen Wirtschaft“ ausgerichtet war. Grundlage für die Entwicklung einer …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005010308