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This paper focuses on the deeper analysis of the interaction between Country-of-Origin, QUALITY & SAFETY labels, retailer brands and individual specific data with the target of identifying the best labelling strategies for the GERMAN BEEF market. For this purpose Discrete-Choice-method was...
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The main advancement of the developed theoretical framework for Country-of-Origin (CO) research in this paper is the holistic consideration of CO in consumer choice that is missing in older works as for example made by ITTERSUM (2003) or JAFFE AND NEBENZAHL (2001). These and other researchers...
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Insufficient access to rural credit institutions, the absence of marketing chains for agricultural products and limited application of advanced farming technology are the main development constraints in the Georgian agricultural sector. To research farmers’ demand for rural financial...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011142888
Während für die Jahre 1995 bis 1998 für das Qualitäts- und Herkunftszeichen „Qualität aus Bayern“ bei Rindfleisch signifikante, positive Wohlfahrtseffekte und eine Mehrzahlungsbereitschaft beim Verbraucher ermittelt wurden, ergibt sich für die Zeit nach BSE aufgrund...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011143171
Die große Sortiments- und Begriffsvielfalt, die eine Besonderheit des Produktes Wein darstellen, führen für den Konsumenten beim Kauf zu einer äußerst komplexen und schwierigen Entscheidungssituation. Da Wein zudem überwiegend im Lebensmitteleinzelhandel ohne fachliche Beratung gekauft...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005039070
Seit mittlerweile 15 Jahren besteht mit der Verordnung (EWG) Nr. 2081/92 ein europaweites Schutzsystem für geografische Angaben bei Agrarprodukten und Lebensmitteln. Der Beitrag analysiert auf Grundlage Informationsökonomie und der Transaktionskostenansatzes diese Regelung. Die Analyse zeigt,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005026800
With the coming-into-effect of regulation (EC) Nr. 510/06 from the 20th March 2006 and the executive regulation (EG) Nr. 1898/06 the community-wide protection of geographical indications and designations of origin for agricultural products and foods received a new legal basis. The new regulation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009365676
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008802630
In explaining economic phenomena, economic analysis concentrates on selected influences and fixes the host of other factors under a ceteris paribus clause. This view, which goes back to Alfred Marshall (1842-1924), is developed in the first part of the book. Aggregation is viewed as a particular...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005518224
Life annuities provide a guaranteed income for the remainder of the recipient’s lifetime, and therefore, annuitization presents an important option when choosing an adequate investment strategy for the retirement ages. While there are numerous research articles studying annuities from a...
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