Showing 1 - 10 of 353
Die überwiegende Mehrheit der deutschen Bevölkerung ist für einen verpflichtenden Kindergartenbesuch, für eine Abschaffung der Kindergartengebühren, für ein Ganztagsschulsystem für alle Kinder bis 15 Uhr, für deutschlandweit einheitliche Abschlussprüfungen im Abitur – und findet es...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010948792
Die Öffentlichkeit hat ein Interesse zu wissen, ob politische Maßnahmen die mit ihnen verfolgten Ziele wirksam und wirtschaftlich erreichen. In empirischen Studien, die als Grundlage für evidenzbasierte Wirtschaftspolitik dienen können, werden häufig komplexe Methoden verwendet, um...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011099048
Aktuelle wirtschaftshistorische Forschung belegt, dass vergangene historische Begebenheiten einen großen Einfluss auf aktuelle wirtschaftliche und soziale Entwicklungen haben. Auf der Konferenz »The Long Shadow of History« kamen international renommierte Wissenschaftler am Center for Advanced...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010877474
Die Öffentlichkeit hat ein Interesse zu wissen, ob politische Maßnahmen die mit ihnen verfolgten Ziele wirksam und wirtschaftlich erreichen. In empirischen Studien, die als Grundlage für evidenzbasierte Wirtschaftspolitik dienen können, werden häufig komplexe Methoden verwendet, um...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011098067
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008914673
An emerging economic literature over the past decade has made use of international tests of educational achievement to analyze the determinants and impacts of cognitive skills. The cross-country comparative approach provides a number of unique advantages over national studies: It can exploit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008914679
We analyze the di fferential growth e ffects of basic research, applied research, and embodied human capital accumulation in an R&D-based growth model with endogenous fertility and endogenous education. In line with the empirical evidence, our model allows for i) a negative association between...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011164149
We set up a three-period overlapping generation model in which young individuals allocate their time to schooling and work, healthy middle aged individuals allocate their time to leisure and work and their income to consumption and savings for retirement, and old age individuals live off their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010769243
Workers in the US and other developed countries retire no later than a century ago and spend a significantly longer part of their life in school, implying that they stay less years in the work force. The facts of longer schooling and simultaneously shorter working life are seemingly hard to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010954301
For most of human history there existed a well-educated and innovative elite whereas mass education, market R&D, and high growth are phenomena of the modern period. In order to explain these phenomena we propose an innovation-driven growth model for the very long run in which the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010954307