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The share of knowledge-intensive services and products in total output and demand and in the production of advanced, but also less advanced or emerging economies, has steadily increased over time and especially so for the knowledge-intensive services. This ‘quaternization’ of the economies...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010820193
Manufacturing firms increasingly produce and provide services along with or instead of their traditional physical products. The goal of this paper is to provide new evidence for this servitisation of European manufacturing and test previous findings based on case studies with a large, firm-level...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010973422
Mehr als ein Viertel der deutschen Unternehmen setzt im Wettbewerb auf den Faktor Flexibilität. Den Kunden individuelle Lösungen anzubieten oder schnell und termintreu liefern zu können ist damit für viele Firmen das oberste Ziel. Damit rückt die Verbreitung der organisatorischen Lösungen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008550023
Seit der Einführung im Jahr 1988 streben Unternehmen mit dem Modell der European Foundation for Quality Management (EFQM) danach, betriebliche Exzellenz zu erreichen. Dieses Konzept definiert fünf Felder, in denen sogenannte Befähiger (Enabler) implementiert werden sollen, und vier Felder, in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008550027
Die Ausschöpfung betrieblicher Produktivitätsreserven erhält für viele Firmen vor dem Hintergrund der aktuellen Wirtschaftskrise noch stärkeres Gewicht. Verschiedene Stellhebel sind geeignet, die Produktivität zu optimieren: An erster Stelle ist hier die Justierung der Fertigungstiefe zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008550033
Innovative Dienstleistungen sind nicht nur für Dienstleistungsbranchen, sondern zunehmend auch für die Industrie im Wettbewerb ein mit entscheidender Faktor. Von 17 Prozent Industrieumsatz, der im Mittel - direkt und indirekt verrechnet - mit Dienstleistungen erzielt wird, entfällt mehr als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008550035
Neue Serviceangebote der Industrie sind im Gegensatz zu innovativen Produkten kaum Ergebnis eigener Forschung und Entwicklung (FuE). Sie werden bislang vielmehr fast ausschließlich aufbauend auf von Kunden artikulierten Bedarfen (demand pull) konzipiert. Federführend für neue Services ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009278212
The present paper aims to explore the field of adult education and competence development in university settings. An ICT-based tool was used to assess three successive target groups of professionals considered adult students. Our results have a research and practical series of implications....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010784045
Stewardship is considered a distinctive feature of family firms, and it is associated with a set of values, including altruism, collectivism, trust, identification, loyalty and commitment. However, the extent to which these values actually prevail in different types of family firms has not often...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011065835
Recent trends in technology transfer show an intensification of spin-off creation as a modality of university research commercialisation, complementary to the conventional ones, contract research and licensing. In this paper we analyse the evolution, objectives, resources and activities of a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005342005