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Sind die steigenden Benzinpreise ein Zeichen mangelnden Wettbewerbs auf den Öl- und Kraftstoffmärkten? Was kann die Einrichtung einer »Markttransparenzstelle« beim Bundeskartellamt bewirken? Für Justus Haucap, Universität Düsseldorf und Vorsitzender der Monopolkommission, sollten...
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Verdrängungsstrategien auf den Grund gehen zu können. Verdachtsmomente für missbräuchliche Preis-Kosten-Scheren lassen sich auch anhand …
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Focusing on travel survey data from Germany, this paper investigates the determinants of automobile travel, with the specific aim of quantifying the effects of fuel prices and fuel economy. The analysis is predicated on the notion that car mileage is a two-stage decision process, comprising the...
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Die starken Preissteigerungen für Benzin in den letzten 2 Jahren sind häufig auf mangelnden Wettbewerb zurückgeführt worden. Die These wird überprüft, indem die Wettbewerbsstruktur bei Tankstellen und deren Vorleistungsbeziehungen dargestellt werden und ökonometrische Schätzungen über...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010265478
Focusing on individual motorists in car-owning households in Germany, this paper econometrically investigates the determinants of automobile travel with the specific aim of quantifying the effects of fuel prices and person-level attributes on travel conducted over a five-day week and weekend....
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This paper presents results of simulating a more collusive behavior of a group of natural gas producing and exporting countries, sometimes called GASPEC. We use the World Gas Model, a dynamic, strategic representation of world gas production, trade, and consumption between 2005 and 2030. In...
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Indikator dafür angesehen werden, wie stark Kostenänderungen im Preis weitergegeben werden und wie hoch die …
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This paper uses a unique data set of monthly new vehicle sales by detailed model from 1978-2007, and implements a new identification strategy to estimate the effect of the price of gasoline on consumer demand for fuel economy. We control for unobserved vehicle and consumer characteristics by...
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The paper presents univariate and panel unit root tests for gasoline and oil price convergence over the last decade. We test for the absolute versus relative version of the LOOP and estimate the speed of convergence as well as its development over time. Our results show that the absolute version...
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