Showing 1 - 10 of 61
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002522479
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008747753
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003489987
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003645535
The paper presents a model of educational production which tries to make sense of recent evidence on effects of institutional arrangements on student performance. In a simple principal-agent framework, students choose their learning effort to maximize their net benefits, while the government...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010260568
Sowohl in der Politik als auch in der bisherigen Forschung wird betont, dass berufsspezifische Ausbildungen einen Vorteil gegenüber allgemeinen Bildungsgängen haben, indem sie jungen Leuten den Übergang vom Bildungs- ins Berufssystem erleichtern. Eric A. Hanushek, Stanford University, Ludger...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011693292
Sowohl in der Politik als auch in der bisherigen Forschung wird betont, dass berufsspezifische Ausbildungen einen Vorteil gegenüber allgemeinen Bildungsgängen haben, indem sie jungen Leuten den Übergang vom Bildungs- ins Berufssystem erleichtern. Eric A. Hanushek, Stanford University, Ludger...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009416126
The paper presents a model of educational production which tries to make sense of recent evidence on effects of institutional arrangements on student performance. In a simple principal-agent framework, students choose their learning effort to maximize their net benefits, while the government...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001624887
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001673191
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001792982