//--> //--> //--> //-->
Toggle navigation
Logout
Change account settings
EN
DE
ES
FR
A-Z
Beta
About EconBiz
News
Thesaurus (STW)
Research Skills
Help
EN
DE
ES
FR
My account
Logout
Change account settings
Login
Publications
Events
Your search terms
Search
Retain my current filters
~subject:"Consumer behaviour"
~subject:"Konsumentenverhalten"
~type_genre:"Bibliografie"
~type_genre:"Bibliography included"
~type_genre:"Book section"
Search options
All Fields
Title
Exact title
Subject
Author
Institution
ISBN/ISSN
Published in...
Publisher
Open Access only
Advanced
Search history
My EconBiz
Favorites
Loans
Reservations
Fines
You are here:
Home
Umgang mit Unheilbarem : Studi...
Similar by subject
Narrow search
Delete all filters
| 5 applied filters
Year of publication
From:
To:
Subject
All
Consumer behaviour
Konsumentenverhalten
Deutschland
49,387
Germany
48,163
Theorie
5,838
Theory
5,823
KMU
1,776
SME
1,776
USA
1,697
United States
1,672
EU countries
1,562
EU-Staaten
1,562
Estimation
1,415
Schätzung
1,415
Großbritannien
1,221
United Kingdom
1,200
Welt
1,160
World
1,160
Vergleich
1,038
Comparison
1,030
Frankreich
933
France
913
Deutschland <Bundesrepublik>
908
Innovation
903
Arbeitsmarktpolitik
876
Labour market policy
869
Wettbewerb
791
Organisatorischer Wandel
782
Organizational change
782
Bank
772
Multinationales Unternehmen
772
Transnational corporation
750
Competition
743
Wirkungsanalyse
743
Erfolgsfaktor
740
Impact assessment
738
Success factor
700
Beziehungsmarketing
693
Relationship marketing
693
Innovationsmanagement
692
more ...
less ...
Online availability
All
Undetermined
9
Free
5
Type of publication
All
Article
553
Book / Working Paper
144
Type of publication (narrower categories)
All
Bibliografie
Bibliography included
Book section
Article in journal
859
Aufsatz in Zeitschrift
859
Hochschulschrift
844
Graue Literatur
780
Non-commercial literature
780
Thesis
687
Aufsatz im Buch
553
Working Paper
534
Arbeitspapier
439
Collection of articles of several authors
151
Sammelwerk
151
Bibliografie enthalten
138
Aufsatzsammlung
98
Konferenzschrift
76
Conference proceedings
55
Collection of articles written by one author
34
Sammlung
34
Lehrbuch
32
Case study
30
Fallstudie
30
Textbook
27
Conference paper
24
Konferenzbeitrag
24
Market information
24
Marktinformation
24
Forschungsbericht
23
Statistik
22
Statistics
20
Amtsdruckschrift
15
Government document
15
Handbook
14
Handbuch
14
Advisory report
12
Article
12
Gutachten
12
Umfrage
11
Ratgeber
10
Mehrbändiges Werk
9
more ...
less ...
Language
All
German
556
English
139
Undetermined
2
Author
All
Spiller, Achim
11
Weinberg, Peter
11
Enneking, Ulrich
9
Diller, Hermann
8
Bauer, Hans H.
7
Gröppel-Klein, Andrea
7
Schröder, Hendrik
7
Alvensleben, Reimar von
6
Huber, Frank
6
Kroeber-Riel, Werner
6
Schulze, Birgit
6
Diehl, Sandra
5
Purper, Guido
5
Roosen, Jutta
5
Terlutter, Ralf
5
Fricke, Andreas
4
Herrmann, Andreas
4
Menrad, Klaus
4
Schmalen, Helmut
4
Schuckel, Marcus
4
Thiele, Silke
4
Zapilko, Marina Annette
4
Abdulai, Awudu
3
Ahlert, Dieter
3
Altmann, Marianne
3
Balderjahn, Ingo
3
Breidenbach, Petra
3
Bruhn, Maike
3
Buse, Stephan
3
Dichtl, Erwin
3
Dorandt, Stephanie
3
Esch, Franz-Rudolf
3
Fantapié Altobelli, Claudia
3
Gedenk, Karen
3
Gierl, Heribert
3
Heinemann, Gerrit
3
Henseleit, Meike
3
Hildebrandt, Lutz
3
Opaschowski, Horst W.
3
Papastefanou, Georgios
3
more ...
less ...
Institution
All
Deutschland / Umweltbundesamt
2
Verlag Franz Vahlen
2
Christian-Albrechts-Universität zu Kiel / Institut für Agrarökonomie
1
Expertenworkshop Wege zu Nachhaltigen Konsummustern <1997, Stuttgart>
1
Freie Universität Berlin / Zentralinstitut für Sozialwissenschaftliche Forschung
1
Fördergesellschaft Marketing an der Universität Augsburg
1
Institut für Sozialwissenschaftliche Forschung <München>
1
Justus-Liebig-Universität Gießen / Institut für Agrarpolitik und Marktforschung
1
Universität Hohenheim / Institut für Agrarpolitik und Landwirtschaftliche Marktlehre
1
Universität Rostock / Institut für Marketing & Innovationsmanagement
1
ifo Institut für Wirtschaftsforschung
1
more ...
less ...
Published in...
All
Europäische Hochschulschriften / 5
28
Consumer Australia : historical perspectives
11
Theoretische Fundierung und praktische Relevanz der Handelsforschung
10
Social and economic research with consumer panel data : proceedings of the First ZUMA Symposium on Consumer Panel Data, 5 and 6 October 1999
9
Umwelt- und Produktqualität im Agrarbereich : 44. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 27. bis 29. September 2004 in Berlin
9
New developments and approaches in consumer behavior research
8
Beiträge zur Verhaltensforschung
6
Gabler Edition Wissenschaft
6
Konsum : soziologische, ökonomische und psychologische Perspektiven
6
Konsum und Verhalten
6
Advertising and communication : proceedings 4th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Saarland University, June 2 - 4, 2005, Saarbruecken
5
Genuss-Standort Deutschland : Zukunftsstrategien für Lebensmittel
5
International advertising and communication : current insights and empirical findings
5
Nachhaltiger Konsum : auf dem Weg zur gesellschaftlichen Verankerung
5
Quantitative Marketingforschung in Deutschland : Festschrift für Klaus Peter Kaas zum 65. Geburtstag
5
Schriften zum Marketing
5
Unternehmerische Landwirtschaft zwischen Marktanforderungen und gesellschaftlichen Erwartungen : 51. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 28. bis 30. September
5
Zukunftsperspektiven der Fleischwirtschaft : Verbraucher, Märkte, Geschäftsbeziehungen
5
Agrar- und Ernährungsmärkte nach dem Boom : 49. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 30. September bis 02. Oktober 2009
4
Aspekte der Digitalisierung in Banken
4
Automobilmarktforschung : Nutzenorientierung von Pkw-Herstellern
4
Die Frauen und das Netz : Angebote und Nutzung aus Genderperspektive
4
Handel und Verkehr, Mobilität und Konsum : mit 14 Tabellen
4
Internationalisierung von Vertrieb und Handel
4
Konsumenten im Fokus der Wissenschaft : Festschrift anlässlich der Emeritierung von Georg Karg
4
Pricing-Forschung in Deutschland
4
Weinmarketing : Kundenwünsche erforschen, Zielgruppen identifizieren, innovative Produkte entwickeln
4
Agrar- und Ernährungswirtschaft im Umbruch : 47. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 26.-28. September 2007
3
Agrarwirtschaft / Sonderhefte : Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Marktforschung u. Agrarpolitik
3
Best Practice Modelle im 55plus Marketing : bewährte Konzepte für den Dialog mit Senioren
3
Classification - the ubiquitous challenge : proceedings of the 28th annual conference of the Gesellschaft für Klassifikation e.V., University of Dortmund, March 9 - 11, 2004 ; with 108 tables
3
DUV : Wirtschaftswissenschaft
3
Erfolgsstrategien für die Mitte - Perspektiven aus Marktforschung, Praxis und Wissenschaft : Dokumentation des Führungsgesprächs vom 7. November 2008
3
Erlebnis- und Konsumwelten
3
First International Conference on Resource Efficiency in Interorganizational Networks : ResEff 2013 ; November 13th - 14th, 2013, Georg-August-Universität Göttingen ; Papers
3
Handbuch Handel : Strategien - Perspektiven - internationaler Wettbewerb
3
Handbuch Multi-Channel-Marketing
3
Hochschulschriften zur Betriebswirtschaftslehre
3
Konsumentenverhaltensforschung im 21. Jahrhundert : gewidmet Peter Weinberg zum 65. Geburtstag
3
Konsumperspektiven : Verhaltensaspekte und Infrastruktur : Gerhard Scherhorn zur Emeritierung
3
more ...
less ...
Source
All
ECONIS (ZBW)
697
Showing
1
-
10
of
697
Sort
relevance
articles prioritized
date (newest first)
date (oldest first)
1
A model of self-regulation : insights for impulsive and compulsive problems with eating and buying
Faber, Ronald J.
;
Vohs, Kathleen D.
- In:
Transformative consumer research for personal and …
,
(pp. 467-484)
.
2012
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009260763
Saved in:
2
Gegen die Direktvermarktung verschreibungspflichtiger Psychopharmaka
Pawelzik, Markus R.
- In:
Bittere Arznei : Wirtschaftsethik und Ökonomik der …
,
(pp. 151-169)
.
2008
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003624146
Saved in:
3
Die Entstehung des modernen Konsums : Darstellung und Erklärungsansätze
Stihler, Ariane
-
1998
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000655144
Saved in:
4
Consumption ethics in history
Newholm, Terry
;
Newholm, Sandy
- In:
Ethics and morality in consumption : interdisciplinary …
,
(pp. 97-115)
.
2016
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011472658
Saved in:
5
Market sentiments : middle-class market culture in nineteenth-century America
White Nelson, Elizabeth
-
2004
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001945403
Saved in:
6
A social history of soviet trade : trade policy, retail practices, and consumption, 1917 - 1953
Hessler, Julie
-
2004
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001788293
Saved in:
7
Construction of consumer vulnerability by gender and ethics of empowerment
Coleman, Catherine A.
- In:
Gender, culture, and consumer behavior
,
(pp. 3-32)
.
2012
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009544251
Saved in:
8
A drink whose time had finally come : wine consumption in Australia 1950 - 1980
Dunstan, David
- In:
Consumer Australia : historical perspectives
,
(pp. 135-151)
.
2010
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008908470
Saved in:
9
Inside Suburban "Persian Bazaars" : the reception of regional shopping centres in Sydney during the 1960s
Bailey, Matt
- In:
Consumer Australia : historical perspectives
,
(pp. 119-133)
.
2010
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008908471
Saved in:
10
Legislating in the consumer interest : the Victorian consumers protection council 1964 - 1970
MacLeod, Amanda
- In:
Consumer Australia : historical perspectives
,
(pp. 97-117)
.
2010
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008908472
Saved in:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Next
Last
Results per page
10
25
50
100
250
A service of the
zbw
×
Loading...
//-->