Showing 1 - 10 of 12,746
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011946502
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000583510
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001584168
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002626916
Die Eigenschaften moderner Konsumgüter sind für die Konsumenten oft schwer einzuschätzen. Die Folgen sind Qualitätsunsicherheit und fehlerhafte Bewertungen der von den Produkten ausgehenden Gefahren. Informationsprobleme können ein "Marktversagen" begründen. -- Von den Autoren ist...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402014
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011509639
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011648370
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009709708
The prevailing view in the law and economics literature is that preventing firms and consumers from contracting out of mandatory liability rules is optimal only if consumers are irrational or misperceive the risks of the products they buy. In this paper, I show that even if consumers do...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012761053
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012656706