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A number of self-beneficial motives can trigger pro-environmental and prosocial behavior of individuals. We focus on the role of the warm glow of giving-the personal benefit people experience when doing good irrespective of the consequences-in the valuation of ethically certified food products....
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Die breite Öffentlichkeit fordert eine Transformation von Ernährungssystemen und spricht ein Trilemma an, indem sie die Auswirkungen einer fleischlastigen Ernährung auf die Umwelt hervorhebt und gleichzeitig auf die damit verbundenen Gesundheitsrisiken hinweist. Darüber hinaus stellt die...
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The objective of this article is to identify the distinguishing socio-demographic and psychographic features of convinced sustainable consumers in contrast to convinced conventional consumers. Furthermore, it contributes to the sparse literature about tea consumption. This study is based on data...
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Despite the different levels of maturity of organic markets among the member states of the European Union (EU), the European organic food market is continuously growing. In the EU this production method is regulated according to the Council Regulation (EC) 834/2007 (EC 834/07). All products...
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Die vorliegende Dissertation vergleicht die Motive und Werte für den Kauf von Biolebensmitteln in Deutschland und Mexiko. Die durchgeführte internationale Literaturrecherche gibt ausreichend Hinweise darauf, dass in entwickelten Staaten sowie Entwicklungsländern die Beweggründe und...
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