Showing 1 - 10 of 12,894
There is growing debate about whether consumer subsidies related to nutrition programs should be more flexible. Additional flexibility increases consumer welfare, but may hinder efforts towards achieving nutrition goals. We study how consumers would respond to subsidy designs with different...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013314147
Fiscal policy in the U.S. and other countries renders intertemporal budgets non-differentiable, nonconvex, and discontinuous. Consequently, assessing work and saving responses to policy requires global optimization. This paper develops the Global Life-Cycle Optimizer (GLO), a stochastic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014528375
Unternehmen stehen bei der Entwicklung neuer Produkte bzw. Dienstleistungen immer wieder vor der Frage, ob diese von den Konsumenten angenommen werden. Insbesondere der Erfolg von technologischen Innovationen ist nur schwer zu prognostizieren. Jörg Königstorfer betrachtet den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515640
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515707
Die Effektivität herkömmlicher Kommunikationsformen in Unternehmen hat abgenommen. Um sich gegenüber der Konkurrenz abzugrenzen und von den Konsumenten wahrgenommen zu werden, werden alternative Werbekonzepte benötigt. Als eine solche Werbestrategie gilt das Cause-Related-Marketing, das dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515851
Using data from the 2007, 2008, and 2009 NASCAR seasons, this paper shows that the uncertainty of outcome hypothesis pertains to both race attendance and television audience, with the former only responding to race-level uncertainty and the latter responding to both race-level and season-level...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013146756
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003791536
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003808190
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003754544