Showing 1 - 10 of 2,980
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003760023
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003776877
The aim of this manual is to enable the Mediterranean Partner Countries (Algeria, Egypt, Israel, Jordan, Lebanon, Morocco, occupied Palestinian territory, Syria, Tunisia and Turkey) to gather comparable information about their domestic tourism. The manual focuses on studying domestic tourism...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011710200
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011522029
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015048463
Vielerorts zählt die "Freizeit- und Tourismusbranche" gegenwärtig zu den wachstumsstärksten Wirtschaftsbereichen. Mit dieser Dynamik geht eine galoppierende Ausdifferenzierung des Angebotes und der Nachfrage einher, deren freizeit- und tourismuswissenschaftliche Aufarbeitung eine große...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011902051
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011533517
Tourist demand is subject to considerable variations, a fact which aggravates the development of forecast models of sufficiently adequate accuracy. This study develops models that permit including most if not all factors of influence. To this end, due consideration was given to calendar effects...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011435144
Die Tourismusstrategie Sachsen 2020 legte im Jahr 2011 wichtige Quellmärkte für den Tourismus in Sachsen fest. Dabei wurde sich vorwiegend auf diejenigen Länder konzentriert, welche die größten absoluten Ankünfte in Sachsen besitzen. Allerdings wäre es ebenfalls möglich, diese Strategie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733337
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000882192