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Industrial organization is mainly concerned with the behavior of large firms, especially when it comes to oligopoly theory. Experimental industrial organization, therefore, faces a problem: How can firms be brought into the laboratory? The main approach relies on framing: Call individuals...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010312013
We investigate the role of framing, inequity in initial endowments and history in shaping behavior in a corrupt transaction by extending the one-shot bribery game introduced by Cameron et al. (2009) to a repeated game setting. We find that the use of loaded language significantly reduces the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011709882
This paper studies the effects of two different frames on decisions in a dictator game. Before making their allocation decision, dictators read a short text. Depending on the treatment, the text either emphasizes their decision power and freedom of choice or it stresses their responsibility for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011852744
In terms of role assignment and informational characteristics, different contexts have been used when measuring distributional preferences. This could be problematic as contextual variance may inadvertently muddle the measurement process. We use a within-subjects design and systemically vary...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012227723
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014334688
This paper considers how companies use their own mass communication media to create, with the aid of metaphors, a legitimizing image of their practices. The analysis is based on the example of two banks, both of which undertook massive staff and cost reductions between 2001 and 2003. Downsizing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010369050
Verbraucherbildung und -beratung können das Problembewusstsein der Verbraucher für eine potenzielle Versorgungslücke im Alter schärfen, sie bei der Auswahl der geeigneten Vorsorgewege, -produkte und -anbieter unterstützen und ihnen dabei helfen, bereits getroffene Entscheidungen zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377894
Das verbraucherpolitische Instrument Verbraucherberatung soll die asymmetrische Informationsverteilung zwischen Verbrauchern und Unternehmen abbauen und Vertrauen in Märkte schaffen. Bei dieser Aufgabenstellung wird vernachlässigt, dass Verbraucherberatung selbst durch die asymmetrische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010377897
Die Europäische Kommission unterstützt die Entwicklung und Nutzung von Datenschutz-Gütesiegeln. Diese sollen die Konformität von Produkten und Dienstleistungen mit Datenschutzregeln zertifizieren und Verbrauchern Produktauswahl und -vergleiche erleichtern. In Deutschland plant die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010471330