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Zusammenfassung: Die Digitalisierung der Wirtschaftsbeziehungen stellt die Wettbewerbspolitik vor erhebliche Herausforderungen. Um diesen zu begegnen, soll das Gesetz gegen Wettbewerbsbeschränkungen (GWB) mit Hilfe der 9. Novelle fit gemacht werden für das digitale Zeitalter. Der vorliegende...
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Der Beitrag liefert eine kritische Würdigung der geplanten europäischen Regulierung digitaler Onlinedienste - Digital Markets Act (DMA) und Digital Services Act (DAS) - aus medienökonomischer Perspektive. Dabei werden Schwerpunkte auf Gatekeeper-Effekte und die Rolle von algorithmischen Such-...
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The ubiquitous process of digitization changes economic competition on markets in several ways and leads to the emergence of new business models. The increasing roles of digital platforms as well as data-driven markets represent two relevant examples. These developments challenge competition...
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In diesem Beitrag werden das deutsche Buchpreisbindungsgesetz und seine Bedeutung im digitalen Zeitalter kritisch beleuchtet. Das Gesetz schreibt eine vertikale Preisbindung sowohl für physische als auch für elektronische Bücher vor, mit den Zielen die Titelvielfalt und den lokalen Buchhandel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015190993
The ubiquitous process of digitization changes economic competition on markets in several ways and leads to the emergence of new business models. The increasing roles of digital platforms as well as data-driven markets represent two relevant examples. These developments challenge competition...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011926921
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011882022
The paper applies economic theories to give an overview of the emerging phenomenon of digital personal assistants (DPAs). A DPA is an intelligent automated system that interacts with the user through a dialogue in natural language, and meanwhile applying third-party services to obtain...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011949060
This paper outlines the modern industrial organization theory of media markets including competition policy implications. After recapturing fundamentals of industrial organization theory in a non-technical way, the state of the art of (i) modern platform economics, (ii) the economics of the...
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