Showing 1 - 6 of 6
We try to identify which economic factors might be responsible for the large international differences in student performance. We present time series evidence for a number of European countries which suggests that rising educational expenditures obviously did not improve student performance....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010313559
Most empirical studies of long run growth refer to one of the two seminal contributions by Robert Solow (1956, 1957). His work shows that in order to estimate the relative roles of factor accumulation and technology in development, an a priori identification assumption is needed about the nature...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010313607
Die konventionellen Indikatoren für Bildungsinput und ?output deuten darauf hin, dass sich die meisten Beitrittsländer in Bezug auf das Humankapital nicht bedeutend vom EUDurchschnitt unterscheiden. Die verfügbaren Messungen erfassen jedoch unter Umständen nicht den wirtschaftlich relevanten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010313720
Robert Solow postulierte 1956 in einem bahnbrechenden Aufsatz, dass technischer Fortschritt die einzig mögliche Quelle für langfristiges Wirtschaftswachstum sei. Im folgenden Jahr konnte er nachweisen, dass sich das Wirtschaftswachstum der USA in der ersten Hälfte des zwanzigsten Jahrhunderts...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010314279
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010317713
Competitive pressures for EU industries have mounted because the international division of labour through trade has been complemented by corporate globalisation strategies. The EU is shown to' have dealt with this challenge less successfully than the other two members of the Triad. So far, it...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010318005