Showing 1 - 10 of 57,357
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003550089
This paper provides an economic analysis of recent vertical and horizontal mergers in the U.S. industry for audiovisual media content, including the AT&T-Time Warner and the Disney-Fox mergers. Using a theory-driven approach, we examine economic effects of these types of mergers on market...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012011207
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000331352
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003468041
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008904071
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010366872
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002210190
Megamerger sind seit Beginn der 90er Jahre zu einer wichtigen Strategie von international agierenden Medienunternehmen geworden. Ein Höhepunkt dieser Entwicklung ist der Merger der amerikanischen Unternehmen America Online und Time Warner im Jahr 2001 - zum damaligen Zeitpunkt der zweitgrößte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002094848
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001433782
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013546231