Showing 1 - 8 of 8
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011443272
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011695575
Einleitung -- Theoretische Grundlagen zu schwellenkonzeptorientierter, wirtschaftsdidaktischer Entrepreneurship Education -- Stand der Forschung zu schwellenkonzeptorientierter, wirtschaftsdidaktischer Entrepreneurship Education -- Schwellenkonzeptorientierte, wirtschaftsdidaktische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013431283
Ronald Kriedel untersucht, welche Kompetenzen ein Entrepreneur in der komplexen und dynamischen Gründungsphase benötigt und ob es möglich ist, anhand eines Lernzielkatalogs mögliche Defizite zu messen und Qualifizierungsmaßnahmen abzuleiten. Auf Basis des Konstrukts der ‚entrepreneurialen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021277
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011533292
The concept of “troublesome knowledge” is a generic term that encapsulates all the difficultiesof comprehending or appreciating a discipline-specific learning subject. In this article, wesuggest that students’ errors are an indicator for troublesome knowledge. In an empirical studybased on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013214657
This paper investigates traits and capabilities affecting an individual’s opportunity recognition. We propose three categories of individual antecedents: entrepreneurial self-efficacy, problem-solving ability, and entrepreneurial imaginativeness. Using a dataset of more than 300 students, we...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013214662
Hintergründe und Historie -- Theorie und Empirie - Neuere Entwicklungen in der Komplexitätsforschung -- Multiperspektive - Entrepreneurship und Komplexität -- Konklusion - Über die Notwendigkeit komplexitätswissenschaftlicher Betrachtungsweisen im Bereich des Entrepreneurship.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020519