Showing 1 - 10 of 21
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015203581
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003690943
In view of climate change, measures to reduce CO2 are urgently required and much discussed. The transport sector plays a pivotal role here, accounting for approximately 20% of the total CO2 emissions in Germany. Alongside passenger cars, the main emitters of CO2 are long-haul heavy-duty vehicles...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015202294
Auf der Basis einer Umfrage wird analysiert, wie hoch der Anteil von Plug-in electric vehicles (PEV)-Nutzenden in Deutschland ist, der erneuerbaren Strom zum Laden über entsprechende Lieferverträge bezieht und wie dies zu bewerten ist. Die Auswertung hat ergeben, dass für alle Ladeorte - zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012886578
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015143429
Auf der Basis einer Umfrage wird analysiert, wie hoch der Anteil von Plug-in electric vehicles (PEV)-Nutzenden in Deutschland ist, der erneuerbaren Strom zum Laden über entsprechende Lieferverträge bezieht und wie dies zu bewerten ist. Die Auswertung hat ergeben, dass für alle Ladeorte - zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012820168
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003892340
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003914989
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008822648
This paper describes a method to characterize the fluctuating electricity generation of renewable energy sources (RES) in a power system and compares the different parameters for California and Germany. Based on this method describing the fluctuation and residual load, the potential contribution...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009530992