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In this paper, we first recover the individual valuation of expected future fuel costs at the time of a car purchase and then explore how various factors relate to the recovered consumer undervaluation of fuel savings (on average, consumers' willingness-to-pay for a AC1 reduction in fuel costs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011976135
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012103112
In times of increasing oil prices and a weak dollar, European companies that focus their business on the US market may find themselves in a weak position. While many businesses can hedge this kind of risk by relocating production to the US, or employing financial remedies, these strategies may...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003796133
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001585966
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001389066
Persistent link: https://www.econbiz.de/10000168630
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009578563
The present paper concentrates on the nature and structure of inter-store price competition. It focusses especially on price competition between different retailers within one trading area and within one product category. Six theoretically founded hypotheses postulate competitive relations...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009580471
Die Werbeeinstellung gilt als besonders verhaltensprägend und zugleich beeinflussbar durch die werbliche Kommunikation. Damit wird ihr eine zentrale Rolle als Vermittler von Werbewirkung zugesprochen. Allerdings wurde diese Vermittlerrolle bisher nur bei neuen Produkten mit unbekannten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010492251
Die Werbeeinstellung gilt als besonders verhaltensprägend und zugleich beeinflussbar durch die werbliche Kommunikation. Damit wird ihr eine zentrale Rolle als Vermittler von Werbewirkung zugesprochen. Allerdings wurde diese Vermittlerrolle bisher nur bei neuen Produkten mit unbekannten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003428351