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Grain markets in Germany, as in the rest of the world, are becoming more and more volatile. At the same time, the consolidation process on the level of the first hand, buying the grain from farmers, is moving forward in a strong pace, leaving farmers with less local alternatives to sell their...
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Vor dem Hintergrund eines zunehmenden ethischen Bewusstseins seitens der Verbraucher untersucht dieser Beitrag die Einstellungs-Verhaltens-Beziehung im Kontext des sozial ver-antwortlichen Kaufverhaltens. Im Rahmen einer empirischen Untersuchung wird das Produkt Fair-Trade-Schokolade gewählt...
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Aktuellen Beobachtungen im deutschen Lebensmitteleinzelhandel (LEH) zufolge treten die Handelsunternehmen mit der Einführung von Premiumhandelsmarken bzw. Genusshandels-marken (als sehr jungen Premiumhandelsmarkentyp) in direkte Konkurrenz zu entsprechen-den Herstellermarken und stellen Themen...
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Die Fleischwirtschaft steht zunehmend im Fokus der öffentlichen Diskussion. Die Unternehmen der Branche verhalten sich dabei eher passiv. Die Distanz zwischen Gesellschaft und der Fleischwirtschaft ist in den vergangenen Jahren daher größer geworden. Anzeichen für diemangelnde Akzeptanz sind...
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Over the past few years, certification standards have become increasingly relevant for the agribusiness sector. Substantial parts of the value chain are already certified by standards such as QS, IFS or EurepGap. It is not known, however, whether these approaches can actually ensure a high...
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The Ifamr is published quarterly by IFAMA. www.ifama.org
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The IFAMR is published quarterly by the International Food and Agribusiness Management Association. For complete library visit: www.ifama.org
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The IFAMR is published quarterly by the International Food and Agribusiness Management Assocation. www.ifama.org
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The stickiness of prices and reasons for price changes are widely discussed in market analyses and marketing theory. Explanations and reasons of rigidities have shown that prices do not change as often in small retail stores and in markets with high concentration (Powers and Powers 2001, Hannan...
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