Showing 1 - 10 of 53
Männer ohne Berufsausbildung oder Hochschulabschluss haben in Deutschland eher niedrige alltagsmathematische Kompetenzen. Dennoch gibt es zwischen ihnen deutliche Kompetenzunterschiede. Auf dem deutschen Arbeitsmarkt profitieren formal gering qualifizierte Männer kaum von höheren Kompetenzen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010482073
We investigate the impact of external differentiation and vocational orientation of (lower and upper) secondary education on country variation in the mean numeracy skills of, and skills gaps between, adults with low and intermediate formal qualifications. We use data on 30- to 44-year-olds in 18...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012036480
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001770730
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002386729
Kinder aus höheren Schichten werden fünfmal so oft fürs Gymnasium empfohlen wie Kinder aus sozial schwächeren Familien - auch bei gleichen Leistungen. Die Halbtagsschule gleicht Leistungsunterschiede zwischen sozial schwächeren Kindern und Kindern aus Familien mit besseren Ressourcen nicht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009529401
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003863262
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001421529
Particularly among the highly educated, a persistent upward trend in female employment rates has characterized western industrialized countries in the last decades. Yet, strong gender inequalities persist in the career chances of equally highly qualified men and women. Women are still...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014182575
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009387717