Showing 1 - 10 of 105
We measure human capital using the self-reported skill sets of nearly 9 million U.S. college graduates from professional profiles on LinkedIn. We aggregate skill strings into 48 clusters of general, occupation-specific, and managerial skills. Multidimensional skills can account for several...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015402639
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013349683
Hanushek et al. (2021) test how country-level measures of patience and risk-taking from the Global Preference Survey predict student performance on the Programme for International Student Assessment (PISA) math test. They find that country-level patience positively predicts math test scores and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014319731
We measure human capital using the self-reported skill sets of nearly 9 million U.S. college graduates from professional profiles on LinkedIn. We aggregate skill strings into 48 clusters of general, occupation-specific, and managerial skills. Multidimensional skills can account for several...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015396804
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001768108
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002017982
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003022473
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009407958
Im ifo Schnelldienst 23/2010 wurde über erste Ergebnisse einer neuen wirtschaftshistorischen Forschungsagenda, die historische Entwicklungsprozesse mit mikroökonometrischen Methoden untersucht, berichtet. Sie greift auf einmaliges Datenmaterial preußischer Volkszählungen zurück, das auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008809355
Im 19. Jahrhundert nahm Deutschland und insbesondere Preußen eine international führende Stellung in der Entwicklung seines Bildungssystems ein. Wenngleich diese Rolle deskriptiv gut dokumentiert ist, konnten ihre Ursachen sowie ihre Bedeutung für den wirtschaftlichen Entwicklungsprozess...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008809659