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This paper provides a summary of current knowledge on inflation persistence and price stickiness in the euro area, based on research findings that have been produced in the context of the Inflation Persistence Network. The main findings are - i) Under the current monetary policy regime, the...
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The distributive trades sector, which is primarily accounted for by wholesale and retail trade, is not only economically important in its own right, but also relevant to monetary policy. Ultimately, it is retailers who set the actual prices of most consumer goods. They are the main interface...
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Durch die Nutzung finanzieller Rücklagen zur Deckung der Haushaltsausgaben können aus kurzfristigen finanziellen Nöten langfristige finanzielle Probleme entstehen. Anhand von repräsentativen Umfragen, die wir zwischen Dezember 2020 und Februar 2023 durchgeführt haben, gehen wir drei Fragen...
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Die Europäische Zentral Bank hat am 6. Juni 2019 beschlossen, die Nullzinspolitik bis Mitte 2020 beizubehalten, obwohl mit dieser das Inflationsziel von 2% seit Jahren, in Japan seit Jahrzehnten, verfehlt wird. Nach dem Neo-Fisher-Effekt sollte, gegeben dieses Ziel, der Zins nicht gesenkt,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012039030
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In this paper we describe the newly developed System for Model Analysis in Real Time (SMART) used for forecasting and model analysis in Norges Bank. While the long-term goal is to include all empirical models used in forecasting in Norges Bank, the emphasis in this paper will be on the empirical...
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Inflation ist ein Konstrukt. Sie wird von unterschiedlichen Akteuren unterschiedlich wahrgenommen. Zum Teil passiert dies, weil Warenkörbe differieren, zum Teil weil Erwartungen unterschiedlich gebildet werden. Dieser Beitrag diskutiert die Heterogenität der Inflation und ihrer Wahrnehmung und...
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