Showing 1 - 10 of 1,993
Die interaktive Wertschöpfung hybrider Leistungen erfreut sich wachsender Verbreitung undBedeutung. Für Unternehmen birgt sie als Grundlage nachhaltiger Innovationsstrategiendarüber hinaus besonderes ökonomisches Potential, da eine erfolgreiche Implementierungüber inkrementelle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865646
This paper presents a discourse for embedding the new discipline of service science. It argues for service science to be free of the paradigmatic research influences of existing disciplines and propose service science as an integrative discipline of engineering, technological and, social...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005866404
Unternehmen im produzierenden Bereich sehen sich einem erhöhten Preis- und Wettbewerbsdruck gegenüber. Gewinnmargen liegen bei Produktherstellern immer weniger im physischen Produkt als in dazugehörigen Dienstleistungen. Doch auch Dienstleistungsunternehmen stehen in zunehmendem Wettbewerb.[...]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005871080
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014320430
The purpose of this article is a fundamental re-evaluation of the method of VAICTM, which is very often used by researchers around the world, often in major studies assessing the value added produced mainly in the banking sector and in listed companies. It is questionable whether this method...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013087392
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014276857
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013342874
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015374593
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013412654