Showing 1 - 10 of 24
Continuous change characterizes current economic practice. Frequently, organizations are facing social, economic, political, technological, and ecological changes (Naisbitt & Aburdene, 1992; Kobi, 1996). To respond to these challenges adequately is essential for continuation and success of every...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005861336
Für die Förderung von Innovation in deutschen Unternehmen stellt sich die Frage: Was können Betriebsräte tun, um Mitarbeiter zu innovativem Verhalten zu bewegen? Der vorliegende Beitrag setzt an dieser Stelle an und bildet einen ersten Schritt zur Klärung dieser Fragestellung. Ziel des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012490753
Für die Förderung von Innovation in deutschen Unternehmen stellt sich die Frage: Was können Betriebsräte tun, um Mitarbeiter zu innovativem Verhalten zu bewegen? Der vorliegende Beitrag setzt an dieser Stelle an und bildet einen ersten Schritt zur Klärung dieser Fragestellung. Ziel des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015207589
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003922661
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003799093
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003877894
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010399408
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009627043
Purpose – The purpose of this paper is to investigate the relationship between humorous leadership and innovative behavior and the moderator effects of creative requirement and perceived innovation climate, beyond transformational leadership, and leader-member exchange (LMX)....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014888841
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003753060